lauantai 12. tammikuuta 2013

Kutritukka ja sanat
Neiti on oppinut viime aikoina hurjasti uusia sanoja, samoin kuin viittomia. Samoin neiti keksii omia apuviittomia, joilla kertoo asian mitä tahtoo. Apuviittomat on kyllä siitä hyviä, että ne kuvastavat hyvin asiaa tai sanaa, että niitä voi kyllä keksiä itsekin :)
Uusia sanoja
Myy (pikku Myy)
Pappa (muumipappa)
Paapii (Teletapit)
Tonttu
rikki
pipi
poppa (kuuma)
Anni (isosiskon nimi)
sssh (isi)
iiloo (piiloon)
täällä
ja lukuisa muita sanoja, kuten missä poppa ja pappa sekoittuvat, kuten kauppaan, kaappiin, nappi, pipo jne.
Neidille on kasvanut ihana kutritukka, eikös vain.
Edellistä videota katsottiin yli 200 kertaa, niistä kyllä osan itse Inka, koska hänestä on kiva katsoa itseä ja tietää jo mitä seuraavaksi tapahtuu....
Myös Minskua päivitetty!









3 kommenttia:

  1. aivan ihana blogi. itse olen kahden downlapsukaisen elva-hoitaja. ensimmäistä olen kohta jo 8 vuotta hoitanut, toista vasta pari vuotta.
    apuviittomat ovat itseäni ainakin pelastanut monesta pulasta. ensimmäinen downlapsukaiseni on kaksikielinen ja puhuu paremmin espanjaa kuin suomea, kyllä monesti olisi ollut hukassa ilman viittomia. tyttö puhui paljon pienenä "hosoto"sta ja "immuli"sta, jotka viittomien avulla paljastui juustoksi ja hemuliksi. :)

    VastaaPoista
  2. Moikka!
    Oon kohta 18-vuotias lukiolaistyttö ja kovasti kiinnostunut lähtemään ammattiin, jossa saa olla tekemisissä erityislasten kanssa. Olen saanut täältäkin lisää tietoa down-lapsista ja päätynyt siihen, että ala voisi olla sopiva minulle. (: Inkan blogi on aivan ihana ja piristää aina päivää. Edellisen postauksen videon olen katsonut monen monta kertaa, valloittava tyttö. Kiitos blogistasi (:

    VastaaPoista
  3. Mahtavaa, kiitokset kommenteistanne, oli oikein mukava lukea omat tarinanne. Tarkoituksena minulla onkin piristää päivää, ei niinkään olla tietoväline. Nämä down-lapset on kyllä niin kovia touhottajia, että ihmetystä riittää. Joskus hieman raskastakin, kuten kauppareissu tänään, ei pysynyt rattaissa ja meno olikin sitten sen mukaista :)

    Minsku

    VastaaPoista